41. Piesza Płocka Pielgrzymka na Jasną Górę

Lipiec 11, 2022 Published by

1) Tegoroczna 41. Piesza Pielgrzymka Diecezji Płockiej na Jasną Górę wyruszy pod hasłem: „Powróćmy na Eucharystię”. W tym roku nawiązujemy do programu duszpasterskiego w Kościele w Polsce. Rekolekcje w drodze będą okazją do odnowienia i pogłębienia pobożności eucharystycznej.

2) Pielgrzymka wyruszy z Katedry Płockiej, 6 sierpnia 2022 r. po Mszy Świętej koncelebrowanej pod przewodnictwem Biskupa Mirosława Milewskiego o godz. 6.00. Zapraszamy do koncelebry wszystkich Księży związanych z dziełem Pielgrzymki, Gości i sympatyków. Trasa Pielgrzymki została podzielona na 9 etapów (około 30 km dziennie). Wejście na Jasną Górę będzie 14 sierpnia 2022 r. w godzinach porannych (7.30-8.15).

3) Do zapisu na pielgrzymkę służy wyłącznie indywidualna Karta Uczestnictwa (wg wzoru przekazanego do parafii lub ze strony internetowej: www.pielgrzymka.com) zawierająca niezbędne dane osobowe pielgrzyma. W związku z powyższym prosimy o czytelne i rzetelne jej wypełnienie. Zapisy indywidualne i zbiorowe na Pielgrzymkę organizują w swoich parafiach miejscowi duszpasterze, a następnie zgłaszają pielgrzymów w punkcie zapisów mieszczącym się w Szkołach Katolickich przy ul. Nowowiejskiego 2  w dniach 3,4,5 sierpnia br. (w godz. od 10.00 do 17.00). Bardzo prosimy o przywożenie i pozostawienie w punkcie zapisu gotowych kart (wzory kart zostały przekazane księżom Dziekanom). Prosimy duszpasterzy, by wszystkim zapisującym się na pielgrzymkę (na wcześniej zorganizowanym spotkaniu) wyjaśnili, iż pielgrzymka ma charakter rekolekcji w drodze, a nie rajdu turystycznego.

4) Opłata pielgrzymkowa, wynosi: 120 zł od każdego uczestnika Pielgrzymki. Dzieci do 13 lat płacą 100 zł. Opłata ta przeznaczona jest na: przewóz bagażu, ubezpieczenia (OC i NW), leki i środki medyczne, sanitariaty /toi-toi/, funkcjonowanie kuchni pielgrzymkowej oraz innych służb /opłaty samochodów, które wynajmujemy/, identyfikatory pielgrzymkowe, koszulki w kolorze grupy, Książeczki Pielgrzyma i inne materiały organizacyjne. Z kierowcą samochodu bagażowego trzeba uzgodnić i dodatkowo opłacić przewóz bagażu z Częstochowy oraz materiałów nietypowych, np. butli gazowej (nie wolno pakować jej do plecaka, by nie narażać na niebezpieczeństwo samozapłonu!). Pielgrzymi uiszczają wpisowe i opłatę za bagaż przy zapisie. Bagaż osobisty oddaje się do samochodu swojej grupy, zatrzymując przy sobie tylko te rzeczy, które będą potrzebne w czasie drogi. Kierowca samochodu bagażowego odpowiada za transport bagażu oddanego pod jego zarząd. Osoby, które zamierzają wziąć udział w niecałej Pielgrzymce (np. w weekend) i dołączają w trakcie Pielgrzymki zobowiązane są do zgłoszenia się do  Służby Informacji po przybyciu na trasę.

5) Zapraszamy do duchowego pielgrzymowania wszystkich tych, którzy z racji choroby, pracy bądź innych przyczyn nie mogą pójść pieszo. Pragniemy w ten sposób utworzyć wielką wspólnotę modlitewną, która będzie wspierać wszystkich wędrujących w tak ważnych intencjach Kościoła, Ojczyzny, rodzin i osobistych. Na pątniczym szlaku będziemy pamiętać o duchowych pielgrzymach, m.in. wysyłając pozdrowienia z trasy. Zapisy na Pielgrzymkę Duchową organizują w swoich parafiach miejscowi duszpasterze, sporządzając listę z danymi (nazwisko i imię, dokładny adres z kodem, parafia) i przekazując ją do Biura Informacji Pielgrzymkowej. Przy zapisie Duchowi Pielgrzymi składają dobrowolną ofiarę. Duchowi Pielgrzymi otrzymają specjalnie przygotowany modlitewnik z rozważaniami na każdy dzień wraz z dokładną trasą pielgrzymki. Podczas dziewięciu dni pielgrzymki zachęcamy Duchowych Pielgrzymów do udziału w codziennej Mszy św. oraz w wieczornym Apelu Jasnogórskim w kościele parafialnym.

 

Categorised in:

This post was written by new_user

Comments are closed here.

Informacje parafialne

  • Parafia Rzymskokatolicka
    pw. Św. Mikołaja w Sulerzyżu

    Sulerzyż 48, 06-452 Ościsłowo
    Tel. 236719076
    E-mail: proboszcz@sulerzyz.pl

  • Biuro Parafialne

    poniedziałek - sobota 1700 - 1745
    ( od kwietnia do września)

    poniedziałek - sobota 1600 - 1645
    ( od października do marca)

  • Numer konta bankowego:

    22 8230 0007 3000 9509 2000 0001

Odwiedź nas na Facebooku

Porządek Mszy Świętych

  • W niedzielę i uroczystości

    W Sulerzyżu: godz. 900 i 1200
    W Chotumiu: godz. 1030

  • W dni powszednie

    Sulerzyż:
    godz. 1800 ( od kwietnia do września)
    godz. 1700 (od października do marca)

  • Spowiedź

    15 minut przed każdą Mszą świętą
    Pierwszy piątek miesiąca
    Adoracja i spowiedź od godz. 1700 do 1800
    Pierwsza sobota miesiąca
    Adoracja i różaniec od godz. 1700 do 1800
    Pierwsza niedziela miesiąca
    Adoracja po Mszy św. o godz. 1200

    Nabożeństwo do św. Anny w pierwszy wtorek miesiąca po Mszy św.
    Nabożeństwo do św. Mikołaja w pierwszą środę miesiąca po Mszy św.

Skrzynka kontaktowa

[contact-form-7 404 "Not Found"]

pageview');